onsdag 22. oktober 2014

Min komposisjon

I lekse skulle vi ta et bilde hvor vi skulle få med kontraster, bevegelse, balanse osv.. Jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre dette, så jeg fant et bilde på pcen som jeg hadde fra før. I timen skulle vi sette oss sammen to/tre stykker også skulle vi vurdere og gi tilbakemelding på hverandres bilder. Jeg ga tilbakemelding på bildet til Carl, mens Betina ga tilbakemelding på bildet mitt. Da vi ga tilbakemelding måtte vi beskrive hva slags kontraster, bevegelse og balanse det var i bildet, og hva som var fokusområde og hvordan utsnitt det var på bildet. Min intensjon med bildet var å få et bilde fra sommerferien som viste godt hva vi gjør, og hvordan det er i Stavern.

Denne tilbakemeldingen fikk jeg fra Betina:
"Dette er et totalbilde der du har god oversikt men du ser likevel ikke så mye av miljøet rundt båten, og utsnittet var veldig fint! Bildet er ikke symmetrisk med tanke på at det ikke er likt på begge sider. Det er litt fargekontraster med det røde flagget og de røde klærne på menneskene, + det hvite og svarte på båten. Det dannes også balanse av at det røde gjentar seg flere ganger i bildet. Fokuset er på båten og båten danner også bevegelse i bildet, siden man kan se at den kjører. At personen i båten toucher toppen av berget er et litt uheldig punkt, så han skulle enten vært lavere enn berget eller litt høyere."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar